Activitățile de formare vor veni
în întâmpinarea nevoilor
fiecărui elev de a înregistra un progres semnificativ în parcursul școlar, chiar dacă întâmpină unele dificultăți
cognitive, afective sau comportamentale. Conținutul activităților planificate se va concentra pe descoperirea acelor tehnici de lucru și modalități de interacțiune care să creeze
un climat de siguranță, o comunicare sinceră
și eficientă în relația
dintre profesor și elev, într-un
cadru școlar caracterizat de profesionalism și respect.
Parcursul formativ al personalului implicat,
prin rețeaua de relații și responsabilități de la nivelul
școlii (profesori mentori, profesori debutanți, profesori în curs de
susținere a examenelor pentru obținerea gradelor didactice) va fi urmat de unul practic, de exersare a competențelor dobândite în vederea atingerii
obiectivelor urmărite, rezultatele constând într-o augumentare a interesului elevilor
pentru activitatea de învățare și înregistrarea unui progres individual semnificativ.
Cursul 1. "How to use digital technologies, art, outdoor activities and /or games, team work and peer learning in education in a creative way" are o durată de 7 zile, se derulează în Assen, Netherlands, se concentrează pe dezvoltarea competențelor digitale, adaptate nevoilor nivelului de lucru al fiecărui participant, îmbinate cu elemente transversale din arii curriculare diferite: Arte, Științe, Științe sociale. Cursul face un inventar al metodelor și tehnicilor moderne care apelează la un stil interactiv de lucru diferențiat, pe grupe de lucru, pe centre de interes, astfel încât elevul este evaluat într-un cadru mai puțin formal, creându-se contexte în care își poate dezvolta stilul propriu de lucru.
Cursul 2 "Inclusive
Classroom through ICT" este programat a se derula timp de 7 zile, în Grecia
și este potrivit personalului care interacționează cu elevii, folosind
backgroundul personalității lor pentru construirea armonioasă a
grupului (învățător, diriginte, psihopedagog, coordonator proiecte educative,
antibullying etc.) Țintele
cursului sunt de a dezvolta competențele profesionale
necesare pentru a construi un grup incluziv în propria clasă. Participanții vor
înțelege mai bine realitățile diferite ale elevilor și modalitatea de a le
transforma în unele pozitive, de susținere. Ei vor exersa instrumente și vor
crea resurse care să stimuleze includerea persoanelor cu mai puține
oportunități.
Cursul 3. "Vitamin C boosts education!"Cursul, având o durată de 7 zile, derulat în Portugalia, se adresează personalului care lucrează cu elevi preșcolari și școlari de nivel primar și de gimnaziu, urmărind ca instrument de bază în educația nonformală coachingul, pentru îmbunătățirea motivației concentrării, dezvoltării competențelor cheie. Se vor identifica strategii de gestionare a situațiilor neprevăzute, conflictuale, să cultive empatia, asumarea unor responsabilități individuale, dar și la nivelul grupului, să identifice nivelul de stres și să cultive buna dispoziție în școală, promovând o învățare activă, asumată, pragmatică.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu