Faceți căutări pe acest blog

vineri, 12 aprilie 2024

Contexte inedite de învăţare - Mobilitate Erasmus+

În cadrul proiectul Erasmus+ 2023-1-RO01-KA122-SCH-000120827, beneficiar: ŞCOALA GIMNAZIALĂ “MIRON COSTIN” GALAŢI, trei profesori pentru învățământ primar, Stanilă Camelia, Lupu Adina, Rusu Camelia, au avut oportuninatea de a participa la stagiul de formare "Creativity in teaching and training for unlocking potential through indoor activities and outdoor adventures, as well as by harnessing digital technologies, games, and teamwork" Assen, the Netherlands, 31st of March – 6th of April 2024 , QUARTER MEDIATION, Acest curs s-a concetrat pe dezvoltarea competențelor digitale, adaptate nevoilor nivelului de lucru al fiecărui participant, îmbinate cu elemente transversale din arii curriculare diferite: Arte, Științe, Științe sociale. Cursul face un inventar al metodelor și tehnicilor moderne care apelează la un stil interactiv de lucru diferențiat, pe grupe de lucru, pe centre de interes, astfel încât elevul este evaluat într-un cadru mai puțin formal, creându-se contexte în care își poate dezvolta stilul propriu de lucru. Temele de discuţie s-au organizat pe mai multe direcţii:  Tehnologie / aplicații educative, învățare personalizată, ritm propriu  Outdoor- activități de învățare ghidată: vizite la muzeu, la moară, joc de rol, învățare prin descoperire, discurs specializat  Gamificare: în spatele fiecărei acțiuni stă o poveste sau un concurs (motivatie internă)  Echipă: Sarcini distribuite în funcție de competențele fiecăruia  Well being: cadru socio-emoțional propice învățării. După o familiarizare cu particularităţile culturii locale,a fost prezentată o privire de ansamblu asupra celor două sisteme de educație, din România și din Olanda, apoi au fost realizate workshopuri și activități de tip indoor și outdoor care au avut la bază metode şi strategii de comunicare, relaţionare şi gândire critică: „Pălăriile gânditoare” abordând creativ o problemă de actualitate în educația românească - abandonului școlar. "LEGO listening" interdependenţa dintre comunicare și ascultare, adresarea de intrebări clarificatoare, cooperarea și oferirea de sprijin, „Self expression an self discovery with music, colors and creativity” – un workshop creativ și relaxant prin pictură, muzică şi continuarea lucrării celuilalt;"SandWich maker"care a demonstrat importanţa detaliilor în comunicare, raportarea la referentul descris. Activitățile de tip outdoor au valorificat și elementele de cultura locală: „Treasure hunting”, „Mysterie in het veen” la Muzeul Drents unde sub forma unei poveşti, elevii se transpun in timp, învăţând să empatizeze cu strămoşii lor, „Story Cubes and Strorytelling” integrarea imaginilor cuburilor în poveste prin creativitate, respectând limitele impuse Au urmat vizite la Colegiul Drenthe, moara de vânt și muzeul „De Watcher”, o fabrică de papuci tradiționali olandezi. Evaluarea a constat în prezentarea unui foto reportaj, lucrat în aplicația Genially, apoi completarea unui raport cu achizițiile acestui curs de formare, precum și modalitățile prin care vor fi valorificate în activitățile de la clasă și din cadrul școlii. Aceast proiect a contribuit la dezvoltarea profesională, creând noi contexte și oportunități de învățare, la achiziţii lingvistice, o competență necesară în contextul european, a ajutat la consolidarea echipei și, nu în ultimul rând, la îmbogățirea experiențelor culturale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lansare - Ghid de bune practici "Educație centrată pe elev, pentru remedierea dificultăților de învățare"

În urma experienţei de formare a 10 cadre didactice în cadrul proiectului Erasmus+ "Împreună pentru o comunitate școlară de succes"...