Performanțele școlare
ale elevilor sunt influențate nu doar de dezvoltarea intelectuală a acestora sau de factorii
psihici interni, ci și de condițiile externe
(calitatea pregătirii profesionale a cadrului didactic, strategiile de predare
și mijloacele de învățământ folosite
pentru facilitarea învățării). Pentru a optimiza
rezultatele obținute în integrarea celor 95 de elevi identificați cu tulburări sau dificultăți diverse, personalul școlii
va participa la cursuri de formare pentru
a învăța și experimenta practici
de succes în crearea de curriculum sau strategii noi, creative, care să îmbunătățească atitudinea față de școală, promovând incluziunea și non-discriminarea. Competențele dobândite de personalul didactic
si nedidactic la cursurile de formare privind
abordarea unor strategii active, colaborative, adaptate
diferențiat la nevoile
elevilor vor putea fi exersate
în activitatea instructiv-educativă. Apreciem
că perfecționarea profesorilor va genera schimbări
în procesul didactic.
Acest obiectiv va fi considerat atins dacă 75% dintre cei 95 de elevi cu tulburări sau dificultăți diverse, vor obține rezultate mai bune la evaluarea sumativă de la finalul anului școlar, comparativ cu anul școlar anterior, iar raportul anual realizat de psihopedagogul școlar sau de profesor va consemna ameliorarea atitudinii față de școală sau a comportamentelor indezirabile, față de situația descrisă inițial.
2. Creșterea utilizării resurselor digitale și a mijloacelor tehnice în conceperea strategiilor educaționale centrate pe elev.
Pentru atingerea acestui obiectiv, 14% dintre cadrele
didactice (10 profesori) vor participa la programe europene
de formare continuă, în cursul anului
școlar 2023-2024, finalizate cu certificate conform
normativelor în vigoare.
Implicarea personalului didactic
în activități de formare va conduce la îmbunătățirea demersului didactic, prin folosirea de metode și strategii noi în activitatea curentă, adaptate nevoilor
elevilor, prin crearea
și utilizarea de conținut digital
pentru învățare independentă, învățare activă și învățare colaborativă. Urmărim ca tehnologia informațiilor să devină o resursă educațională relevantă, iar mijloacele de care școala
dispune să fie exploatate eficient, inclusiv pentru elevii
cu tulburări și dificultăți diverse.
Prin crearea de către profesorii formați a unor scenarii didactice bazate pe diferențierea/ individualizarea activității și a unor resurse digitale
cu acces deschis
se va îmbunătăți calitatea
actului educațional din școală și din comunitate.
Acest obiectiv va fi considerat ca îndeplinit dacă 100% dintre profesorii participanți la cursurile de formare vor proiecta scenarii didactice bazate pe strategii educaționale centrate pe elev, valorificând diferențele individuale și utilizând resursele digitale create. Ca instrumente de evaluare vom folosi fișele de interasistențe la ore.
3. Îmbunătățirea percepției privind climatul educațional la nivelul elevilor
și profesorilor
Experiența subiectivă pe care o au elevii și profesorii în școală crește nivelul de implicare în activitățile de învățare
și influențează pozitiv performanțele, fiind reduse problemele
emoționale sau comportamentale. Se vor exersa activități în echipă, acțiuni
colaborative în școală
și în afara ei, dezvoltând
un parteneriat real școală-familie-comunitate, în urma căruia
elevul să devină
mai motivat să învețe. Se vor accesa
mai ales resursele digitale îmbinate cu elemente de lucru outdoor, aceste strategii
contribuind la crearea
unui climat caracterizat de siguranță emoțională și
atmosferă de colaborare. Este relevantă pentru acest proiect și colaborarea dintre profesorii
mentori și profesorii debutanți, cei în curs de obținere a gradelor didactice
sau care au trecut de pe o specializare/ treaptă de învățământ, pe alta. Împărtășirea experiențelor de la clasă, proiectarea în echipă a unor strategii eficiente, legate
de problematica tulburărilor de învățare sau comportamentale,
interasistențele sunt activități colaborative care vor îmbunătăți climatul
educațional. Ne propunem
ca implicarea în activități de formare la nivel european
să fie o strategie de suport academic, afectiv-motivațional, pentru
cadrele didactice aflate în
una dintre situațiile menționate.
Percepția comunității școlare asupra activității didactice va înregistra un progres de minim 25 % a rezultatelor obținute prin chestionare de satisfacție a profesorilor și elevilor, în comparație cu chestionarul completat înaintea derulării proiectului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu