"Together for a Successful School Community" - Şcoala Gimnazială "Miron Costin" Galaţi, România Proiect finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP). Nici Uniunea Europeană și nici ANPCDEFP nu pot fi ținute răspunzătoare pentru acestea.
Faceți căutări pe acest blog
marți, 2 aprilie 2024
Ateliere de lectură şi gândire critică pentru elevii din învăţământul primar
Analfabetismul funcţional ca fenomen înregistrat în statistici recunoscute naţional şi european reprezintă o provocare cu care se confruntă din ce în ce mai mulţi tineri. Capacitatea de lectură şi înţelegere a unui text constituie o problemă acută, ca urmare postpandemică a utilizrii necontrolate a dispozitivelor tehnologice şi a schimbării dinamicii relaţiilor interumane. Fiindcă această competenţă trebuie cultivată din perioada prealfabetizării copiilor, se identifică un raport de dependenţă între activitatea de ascultare şi cea de lectură individuală conştientă.
În cadrul proiectului Erasmus+ “Împreună pentru o comunitate şcolară de succes”, cu numărul de referinţă 2023-1-RO01-KA122-SCH-000120827, în perioada 28-29 martie 2024 au fost organizate ateliere de lectură cu voce tare, "Voce de poveste. Rolul activităţilor de ascultare şi comprehensiune n prevenirea analfabetismului funcţional", susţinute de Alina Oancea, psiholog, scenarist, autoare de cărţi pentru copii. Participanţii au fost circa 150 de copii din 5 clase primare de la Şcoala Gimnazială "Miron Costin" şi s-a avut în vedere lectura expresivă a unei poveşti.
În cadrul atelierelor, elevii au fost încurajaţi să îşi exprime emoţiile, să facă supoziţii despre personaje pe marginea unor indicii, s-a urmărit înţelegerea unor termeni noi, crearea unor asocieri, recurgând la experienţa personală, la motivaţia unor alegeri. La final, s-a evaluat implicarea tuturor elevilor, motivaţia de a răspunde, formularea unor enunţuri elaborate pentru a exprima mesajul textului, capacitatea de prelucrare a informaţiilor audiate, consemnându-se observaţiile, indicaţiile particulare pentru percepţie complexă a poveştii. Activitatea a fost de impact, o formă de demonstracţie practică a lucrului cu cartea, cu textul, fiind valorizate experienţele copiilor, competenţele de comunicare în limba maternă, asigurând o atmosferă antrenantă propice învăţării.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
#ErasmusDays -Împreună pentru succes!
#ErasmusDays Împreună pentru succes! Tehnici de comunicare creativă şi socializare prin activităţi outdoor Evenimentul #ErasmusDays org...
-
Conferința finală a proiectului este un eveniment de evaluare a rezultatelor de diseminare a experiențelor dobândite în contextul proiectelo...
-
Comunitatea școlară are succes prin colaborarea cu familiile elevilor, contribuind la educația acestora. În cadrul proiectului Erasmus+ &quo...
-
Experiența subiectivă pe care o au elevii și profesorii în școală crește nivelul de implicare în activitățile de învățare și influențează po...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu