Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 7 februarie 2024

Citim împreună!

Pentru optimizarea integrării școlare a elevilor cu tulburări sau dificultăți diverse ( îndeosebide citire), a fost realizată o activitate de lectură ,,Citim împreună’’ la clasa a II-a D de către doamna profesor pentru învățământul primar, Adina Lupu, ca activitate centrată pe elev în cadrul proiectului Erasmus+ "Împreună pentru o comunitate școlară de succes" nr. 2023-1-RO01-KH122-SCH-000120827 . În timp ce elevii citeau povești/ benzi desenate, s-a creat un cadrul intim, familiar, primitor: au audiat muzica de relaxare, au gustat un ceai cald și brioșe.
Starea de relaxare le a oferit elevilor curaj, încredere în forțele proprii si o atitudine pozitivă față de lectură. Rutina de a citi în fiecare zi e foarte importantă și trebuie asociată cu o stare de confort, pentru ca experiența să fie receptată pozitiv în vederea internalizării motivației pentru lectură. Copiii își îmbogățesc vocabularul, discută despre cele citite, prezintă în fața colegilor cartea, personajul preferat, pe baza cărților studiate deprind tehnici și metode de literație, își dezvoltă creativitatea și comunicarea. La finalul activității, a fost realizată o expoziție de benzi desenate bazate pe textele citite . Toți copiii au citit și continuă să citească , acum în clasa a II-a, iar fiecare are acasă cel puțin o carte pe lună citită din clubul de lectură. Elevii devin astfel mult mai independenți și pot să abordeze orice text.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lansare - Ghid de bune practici "Educație centrată pe elev, pentru remedierea dificultăților de învățare"

În urma experienţei de formare a 10 cadre didactice în cadrul proiectului Erasmus+ "Împreună pentru o comunitate școlară de succes"...